Na de klap kon ik nog geen vijf meter meer lopen

Sanne is ‘s ochtends op de fiets onderweg naar haar werk. Wanneer ze de weg opdraait, wordt ze door een veel te hard rijdende automobilist geschept, waarna ze niet meer op haar been lopen kan. Letselschaderegeling Westland hielp haar met de afhandeling.

Na de klap kon ik nog geen vijf meter meer lopen

“Ik was ‘s ochtends onderweg naar mijn werk. De straat waar ik fietste, kwam uit op een voorrangsweg: een onoverzichtelijke plek waar je helemaal tot stilstand moet komen om het verkeer te kunnen zien. Ik keek naar links en er kwam niets aan. Terwijl ik de bocht maak, komt er plotseling een auto op me af. Hij reed veel te hard! Ik had hem echt niet kunnen zien aankomen. Vrijwel midden op de weg werd ik toen met een harde klap geschept.”

De adrenaline hield me op de been

“Direct na het ongeval handelde ik achteraf gezien puur op adrenaline. Ik dacht op dat moment alleen maar dat ik geluk had gehad en heel stoer dat alles nog wel meeviel. De automobilist wees me er toen op dat we het beste onze contactgegevens uit konden wisselen en het schadeformulier kwam dan later wel. Zo kon ik eerst zo snel mogelijk naar een dokter. Hij reed daarna weer weg. Volgens mij was de adrenaline toen ook uitgewerkt, want ik zakte na nog geen vijf meter lopen in elkaar. Het lukte echt niet. Ik had vooral pijn in mijn knie, voet en alles daar tussenin. Ik belde mijn moeder, die me toen direct heeft opgehaald.”

Een professional krijgt meer voor elkaar

“We zijn toen samen naar de eerste hulp in het ziekenhuis gegaan en die hebben toen ons verder geholpen. Uiteindelijk heb ik ruim 2,5 maand niet kunnen werken. Ik heb contact gezocht met Letselschaderegeling Westland, omdat mijn moeder het via haar werk al kende en er goede ervaringen mee had. Zij wist dat het inschakelen van een professional veel beter werkt dan alles zelf proberen af te handelen. En dat bleek!”

Schade verhalen

“Het contact verliep heel goed. Eerst kreeg ik een huisbezoek, wat erg fijn was. Vervolgens hebben we alles per e-mail en telefoon met elkaar kunnen bespreken. Ik heb een 0-urencontract en kon even niet meer werken, maar had ook materiële schade. Letselschaderegeling Westland heeft alles bij elkaar opgeteld en de schade geprobeerd te verhalen. Dat verliep in eerste instantie moeizaam, omdat de tegenpartij twijfelde over de schuldvraag. Ja, ik reed vanuit haaientanden een voorrangsweg op, maar hij reed veel te hard en had hem niet kunnen zien. Zo ging het een tijdje over en weer.”

Zelfs een geboekte vliegticket werd vergoed

“Uiteindelijk heeft Letselschaderegeling Westland alles kunnen versnellen door een afkoopregeling voor te stellen. Er is geen rechtszaak geweest en de tegenpartij is akkoord gegaan met een nette vergoeding. Zelfs de kosten voor een geboekte vliegticket met mijn vriend naar Thailand zijn deels vergoed. Deze reis kon door het ongeluk namelijk niet doorgaan. Ook dat is een van de redenen waarom we zo blij zijn met Letselschaderegeling Westland. Als we dit allemaal zelf hadden moeten regelen, dan was het ons nooit gelukt! Ik ben nu gelukkig helemaal hersteld en kijk, ondanks de narigheid van het ongeluk, tevreden terug op de afhandeling.”