‘Het menselijke gezicht bij Letselschaderegeling Westland was belangrijk voor ons.’




‘Het menselijke gezicht bij Letselschaderegeling Westland was belangrijk voor ons. Dat gevoel dat ze je begrepen en je de ruimte gaven om erover te praten.’

Je geniet van je oude dag en gaat er nog iedere dag op uit met je snorfiets, totdat het onheil toeslaat. Dit overkwam Peter. We spraken voor dit artikel met zijn dochter, want Peter is helaas enkele maanden na het ongeluk overleden.

Een bosje bloemen halen eindigt in een drama
‘Mijn vader ging op zijn snorfiets een bosje bloemen halen voor mijn schoonmoeder. Zo was-ie. Hij was al bijna thuis. Toen reed iemand het parkeervak uit en schepte hem vol. Hij vloog met het gezicht door de achterruit en kwam hard ten val.’

‘In het ziekenhuis zagen ze niets, maar thuis ging het elke dag slechter. De huisarts stuurde hem daarom weer naar het ziekenhuis. Toen bleek dat mijn vader 9 gebroken ribben had en een gebroken sleutelbeen. Hij raakte vervolgens in een delier en heeft veel angst en pijn gehad.’

Een goed gesprek met Letselschaderegeling Westland
Na het ongeluk kwam Rob Kroezen van Letselschaderegeling Westland op bezoek. Het was een prettig gesprek, waarbij hij de tijd voor ons nam. Mijn moeder had er veel steun aan. Ze kon haar ei kwijt. Rob bood een luisterend oor. Het contact was menselijk, niet alleen zakelijk.’

Op financieel gebied regelde Letselschaderegeling Westland direct een voorschot zodat we zaken konden kopen voor de verzorging van mijn vader. Het was fijn dat iemand die zakelijke aspecten oppakte.

Het overlijden
Een paar maanden later ging het mis. Mijn vader raakte opnieuw in een delier. In het ziekenhuis bleek hij kanker te hebben. Binnen een paar dagen overleed hij. We hadden nog gehoopt dat hij weer op zijn snorfiets kon rijden, maar hij is nooit meer de oude geworden.’

Letselschadeproces even laten rusten
‘Na het overlijden van mijn vader gaf Rob ons de ruimte om daar in alle rust over te praten.
We spraken af om het letselschadeproces even stil te zetten. Rob zei: ‘Denk even aan jezelf en we houden contact’. Het was mooi dat dit kon.’

‘Na een tijdje had mijn moeder zoiets van, het is goed nu. Laten we het afhandelen. Er is een schadebedrag uitgekomen waar mijn moeder tevreden mee was. Het was moeilijk om over geld te praten. Het maakt het niet goed. Wel was er het gevoel, het is klaar. Nu kunnen we verder met de verwerking.’

Een letselschadeadviseur met een menselijk gezicht
Het menselijke gezicht bij Letselschaderegeling Westland was belangrijk. Ze gaven de ruimte om je hart te luchten. Ik zeg: ‘Rob, je bent bijna een psycholoog’.